Rõivabrändid on seotud kindla kaubamärgi või ettevõttega ning neil on oma unikaalne identiteet, stiil ja kvaliteedinõuded, millele peab tingimusteta vastama. Kuulsad rõivabrändid on sellise tuntuse saavutanud põhjusega: nad on klientide jaoks äratuntavad ja ootuspärase kvaliteediga.
Miks rõivabrändid on olulised?
Kui sa mõtled, mille järgi sa ise riideid ostad, siis kindlasti on tähtsal kohal toote funktsionaalsus ning disain. Aga päris kindlasti mõtled vähemalt korra ka sellele, millise brändi kasuks sa otsustad. Tuntud rõivabrändid on juba aastaid arvestanud sellega, et nad on rohkem kui lihtsalt disain. Brändi lugu, väärtused ning eetika on tänapäeval pea sama olulised kui tooted ise.
Just terviklik brändiidentiteet on, kuidas parimad naiste rõivabrändid end teistest eristavad ja veelgi tähtsam on see e-kaubanduses. Nii et kindlasti ei saa siis rõivabrändide tausta, lugu, pakutavat emotsiooni ja kõike muud identiteediga seotut lihtsalt eirata.
Ka Eesti rõivabrändid on oma näoga
Võib küll mõelda, et Eesti on nii tilluke, mis erisusi siin saab olla. Aga tegelikult on ka Eesti rõivabrändid kõik oma näoga, looga ja üha paremini väljatöötatud brändiidentiteediga, mis ka ajaks muutub. Näiteks Marat. Ettevõte tegutseb juba 1926. aastast, nõukogude ajal oli paljude jaoks dresside sünonüüm aga tänaseks on küll säilinud retro lähenemine, kuid lähtutakse tänavastiilist ja kasutatakse kõrge kvaliteediga modernseid kangaid.
Teised märkimistväärt Eesti rõivabrändid on veel ka Protten ja Ivo Nikkolo, spetsiifilisemalt naiste rõivabrändid Iris Janvier, Karolin Kuusik, Liina Stein, Mammu Couture ja Liisi Eesmaa.
Viimaste aastate kõrgeima lennuga ja ka välismaal tuntud rõivabrändid on Reet Aus ning muidugi Roberta Einer. Saab ju Roberta Eineri brändi rõivaid soetada eri riikides üle maailma ja need on jõudnud selliste superstaarideni nagu Rita Ora, Lady GaGa ja Beyoncé. Reet Aus on aga üks tuntumaid jätkusuutliku ja teaduspõhise disainiga rõivabrände.
Prantsuse rõivabrändid ja Itaalia rõivabrändid – moemaailma meka
Itaalia on meile toonud Versace, Dolce & Gabbana, Gucci, Marni ja Brioni. Prantsusmaalt on maailmatuntud Louis Vuitton, Chanel, Givenchy ning Balmain. Samas ei ole nende kahe riigi rõivabrändid kindlasti identsed ja teadja inimene suudab kiire pilguga ühte teisest eristada.
Öeldakse, et Itaalia rõivabrändid on reeglina julgema joonega ja disainitud märgatavamaks, suisa ekstravagantseks. Prantsuse rõivabrändid eelistavad aga tagasihoidlikumat, ent sellest hoolimata elegantset lähenemist. Ka värvid reedavad päritolu! Itaalia rõivabrändid valivad pigem säravaid ja erksaid värve, prantsuse rõivabrändid aga neutraalsemaid toone.
Soome rõivabrändid ja Rootsi rõivabrändid
Maailma tippmoe juurest on hea liikuda edasi ja vaadata, mida pakuvad kodusema tundega Soome rõivabrändid ja Rootsi rõivabrändid. Soome üks tuntuima joonega brände on kindlasti Marimekko, millel on ka Eestis rohkelt austajaid. Lisaks aga ka Samuji, Ivana Helsinki ning rohkete auhindadega pärjatud Satu Maaranen,
Rootsi rõivabrändid jõuavad nii moelavadele kui igapäevaelusse. Kauni disaini ja rahakotisõbralike hindadega Hennes & Mauritz ehk H&M on maailmatuntud ja hea näide sellest, kuhu võivad jõuda ka soodsamad Euroopa rõivabrändid. Minimalistliku joonega Acne Studios, naisterõivastele keskendunud Gina Tricot ja 1903. aastal alguse saanud Tiger of Sweden ei ole ehk sedavõrd tuntud tavatarbijale, ent on siiski leidnud oma kindla koha.
Aga Saksamaa rõivabrändid?
Kuulus saksa kvaliteet ei ole ka moemaailmast puudu. Hugo Boss, Jil Sander ja Joop! on hinnatud kallid rõivabrändid. Ülemaailmse tuntuse on saavutanud needki Saksamaa rõivabrändid, mis ei liigita end luksuse alla. Heaks näiteks on rõivabrändid Adidas, PUMA, Esprit ja Marc O’Polo.
Lisaks Eestis populaarsed rõivaste ja jalanõude brändid:
Didriksons
Trespass
Columbia
Tommy Hilfiger
Huppa
Adidas
Kuling
Reima
Kuoma
Ecco
Timberland
Helly Hansen
Demar
Lenne
Reimatec
Rieker